van harte een gelukzak

vanhartegent.gif Vanavond mijn tien laatste “gelukzakken” symbolisch uitgedeeld bij mij in de buurt. In één, twee, drie waren ze weg. Mensen beginnen te stralen, wanneer ze je met die zakken zien afkomen. “Merci, manneke” zegt men dan soms. Eén man liep me achterna: “Er zit een scheur in die zak”. Gelukkig had ik er nog één. Een andere man wou meteen de zak met de scheur; die trok er zich niets van aan. Gelijk had hij, want hij was de laatste “gelukzak”.

2 Reacties op “van harte een gelukzak

  1. Wat vind je in de “gelukzak”? (een antwoord op de vraag van KVV)

    De gelukzak op zich is een toffe, witte boodschappentas met het logo van “vanhartegent”. In de tas vind je een poster van verschillende Gentse bruggen; die is trouwens ook in Gent gebust. Ook een aantal stickers met opnieuw het logo. Sommigen vonden in hun “gelukzak” ook een “pietzak”. Pietzak is het Gentse woord voor c…m.

  2. Zo’n gelukzak is een origineel idee van jullie, en is héél tof.
    Bij gebruik vind ik ‘m echter een beetje tegenvallen : hij heeft namelijk véél te lange oren !!!

Geef een reactie

