Big Jump in de Coupure

luc-de-vos-big-jump.jpg Ik ben net terug van de Big Jump aan de Coupure (hoek met de Bargiekaai). Met dit weer waren er veel Gentenaars; velen langs de kant, velen in zwempak om een frisse duik te nemen. De initiatiefnemers, gesteund door Luc De Vos (zie foto), ijveren voor schoner water in de Coupure en groene boorden langs het water. Ik neem in ieder geval hun wensen mee; zij krijgen mijn steun. Er zwemmen wel al weer visjes in dit water, de kwaliteit moet dus al beter zijn. Een groene boord is een goed idee; aangenaam om langs te wandelen, te fietsen, te wonen, te …

Aangezien men sprong voor schoner water, dacht ik waarom zou ik nu springen in vuil water. Ik liep er rond met m’n “vanhartegent“-T-shirt om te supporteren voor dit “schoon” initiatief. Er waren trouwens nog verschillende politici van vooral sp.a-spirit (ons hartje viel op), Groen! en VLD. Milieuschepen Decaluwe riep langs de kant: “Met schoenen aan springen.” Omwille van de veiligheid? Bij de springers -met schoenen- ook een aantal collega’s-kandidaten. Toen ik zo veel Gentenaars zag springen, kreeg ik er ook zin in. Maar ja, ik was al door de beide dames aangesproken als fotograaf van dienst en beschermer van hun spullen. Bovendien had ik mijn zwembroek niet mee. Sommigen trokken er zich niets van aan om in hun Calvin Klein-shortje te Big Jumpen. Volgende keer doe ik mee!! Voor zij die gesprongen hebben: proficiat.

Nog enkele foto’s: big-jump-3.jpg big-jump-4.jpg big-jump-5.jpg big-jump-1.jpg big-jump-2.jpg

2 Reacties op “Big Jump in de Coupure

  1. leuke foto’s – ik kende dit niet… (hoewel we vroeger tegen de coupure woonden)
    zo leert een mens nog wat bij – vind ik trouwens van de andere posts ook :
    aangename manier om iets nieuws in Gent te leren kennen.

    hopelijk hou je het vol ! (en vind ik de tijd om nu & dan iets te lezen…)

  2. GREEN Belgium vzw

    Wij danken ook alle springers!
    Het was een groot succes!

    Tot volgend jaar!🙂

Geef een reactie

