ontbijten in het MIAT

Zoals elk jaar ga ik tijdens de Gentse Feesten ontbijten in het Museum voor Industriële Archeologie en Textiel. Vooral omdat Ingeborg -de partner van mijn grootvader & gids in het MIAT- medeorganisator is van het Middeleeuws Ontbijt en natuurlijk omdat de ontbijten heel lekker en verzorgd zijn. Men heeft de keuze uit vier soorten ontbijten: een arm ontbijt (8 EUR), een rijk ontbijt (10 EUR), een ontbijt Lieven Bauwens (10 EUR) en nieuw: een bordje geluk (10 EUR). Men kan er elke Gentse Feestendag ontbijten van 08.30 u tot 11.30 u. Traditioneel is 21 juli de drukste dag en de laatste maandag (de lege portemonnees) is de kalmste dag. Minpunt: je moet soms lang staan wachten om binnen te geraken en het kan er heel warm zijn. Pluspunt: de sfeer en de kwaliteit van de ontbijten.

Ik plan om bij de vrienden van het MIAT op zaterdag 22/7 om 10.45 u te gaan onbijten (of liever: brunchen). Totnutoe at ik altijd een rijk ontbijt (met o.a. heerlijk rozijnenbrood, uufflakke en appelsap), maar ik zal eens iets anders moeten uitproberen. Iemand een aanrader? Wie heeft er zin om zaterdag mee te gaan?

t-verborgen-terras-2006-deel-3-021.jpg t-verborgen-terras-2006-deel-3-022.jpg t-verborgen-terras-2006-deel-3-026.jpg t-verborgen-terras-2006-deel-3-019.jpg t-verborgen-terras-2006-deel-3-025.jpg t-verborgen-terras-2006-deel-3-027.jpg

foto 1: overzicht van de ontbijtruimte; foto 2: de medewerkers die de ontbijten verzorgen; foto 3: onze tafel; foto 4: een rijk ontbijt, mijn favoriet; foto 5: een bordje geluk; foto 6: Ingeborg en ikzelf

4 Reacties op “ontbijten in het MIAT

  1. Ik ga zaterdag zeker mee. Een goeie trappist, geserveerd in een stenen kruik, bij een rijk Middeleeuws ontbijt; Wat kan je nog meer wensen. ’t Is verrassend hoe goed die simpele dingen kunnen smaken!

  2. jaaaaaaaa Tom en ik gaan mee en ik breng ook mijn metekind Amy mee, welk ontbijt we nemen zullen we daar nog eerst bekijken want het is de eerste keer dat we naar het miat gaan om zo’n ontbijt te nuttigen🙂 tot dan!!

  3. Het was lekker en niet te druk. Plakkerige handjes waren er wel na het eten van de ‘koas, espe en uuflakke’. Plakkerige zoenen dan maar uitgedeeld aan Ingeborg, die alles keurig onder controle had. Bedankt!

  4. Wij gaan ook elk jaar één keer middeleeeuws ontbijten. Dit jaar gingen Astrid en ik tegen 11uur op dinsdag en er stind niemand voor ons in de rij. Ik koos een geluksontbijt (we hadden geen geluk, er zat geen engeltje in, Astrid een rijk ontbijt. We hebben natuurlijk het middagmaal kunnen overslaan en bezochten het illuseum; we kwamen er gekookt en uitgedroogd buiten!
    Volgend jaar spreken we zeker eens af in het Miat. De tentoonstelling over reclame en geluk is ook zeker de moeite.
    Groetjes
    KarinVV

Geef een reactie

