verkoeling in de tuin

Sinds zondag staat weer ons zwembad (van 3 op 3) in de tuin. Vanaf vandaag begint de temperatuur van het water aangenaam te worden, zo’n 28°C. Met dit warme weer (veel te warm voor mij!) duik ik om de twee uren in het water. Zo’n zwembad zorgt voor vakantiesfeer in de tuin. Na het afkoelen in het water, ga ik naar het bureau, 25°C. Daar is het beter dan in de woonkamer, 31°C. Ik drink heel de dag veel water.

Nog water: vandaag heb ik ook de aquarium verhuisd. Het water steeg naar 29°C, terwijl goudvissen het liefst 18°C-25°C hebben. En een bezoek aan de Carrefour rond de middag, zorgde ook voor verkoeling.

Zijn er nog tips om tegen dit warme weer te vechten -want vechten dat is het voor mij-? Morgen zal het zwaar zijn, want dan moet ik van 16 u tot 20.30 u op ’t Verborgen Terras meehelpen. Gelukkig is er veel spa.

4 Reacties op “verkoeling in de tuin

  1. geniet maar nog een beetje van het mooie weer, voor je het weet is het alweer gedaan ermee. Fijne zinsspeling op het einde. Kan alleen maar van een lk ned komen hé😉

  2. met de onweders gisterenavond/nacht werd je op je wenken bediend qua verkoeling !
    maar het blijft natuurlijk drukkend heet vandaag…

    ik stel voor dat je minstens 1 frisse pint pakt en vanavond het vuurwerk
    aan het station & de watersportbaan bekijkt ! (dat de lucht nog wat meer zal
    opwarmen…)

  3. 1. Maak heel sterke thee (dat is het vervelende stuk)- kies wel een fruitig smaakje.
    2. Klets in de hete thee – zeker niet in de afgekoelde – een heleboel ijsblokjes
    3. Voeg eventueel suiker toe volgens goesting.
    4. Drink de helft op en serveer de andere helft op het Verborgen Terras.
    5. Gevaarlijke variatie : voeg rum toe. Of vodka.

    Vwalla;-)

    groetjes uit de oven (lees : mijn kantoortje)

    Els

Geef een reactie

