Nog eens naar Ikea geweest…

Vanmiddag zijn we nog ‘ns naar Ikea geweest. Altijd komen we met verschillende spullen naar huis. Het nieuwe tv-meubel dat we kozen, was niet in voorraad in Ternat. Er was geen tijd meer om naar de andere vestiging in Zaventem te rijden waar ze er nog veel hadden. Aangezien ik een fan ben van Zweden, heeft Ikea -als Zweeds bedrijf- bij mij een stapje voor. Toen ik enkele jaren geleden hoorde dat men meubels liet maken tegen een hongerloon en door kinderhandjes was de liefde voorbij; maar naar het schijnt zou dat nu verleden tijd zijn. Weet iemand er meer over? Voorlopig ben ik dus weer grote fan van dit Zweedse wereldbedrijf. Wanneer ik jaarlijks de nieuwe catalogus ontvang, bekijk ik die vrijwel onmiddellijk.

Bij elk bezoek aan de winkel, valt het me op hoe kindvriendelijk men daar is; echt Scandinavisch. Men heeft in het restaurant nu zelfs papieren “bavetjes” (slabbertjes). 

Mijn bezoek aan Ikea gebeurt doorgaans als volgt: een aantal nieuwe producten bekijken, een wandeling maken door de huishoudafdeling, een maaltijd nemen in het restaurant, en nadien iets kopen in de winkel van Zweedse eetproducten achter de kassa’s. Deze keer gravad lax (gemarineerde zalm), haring in dillesaus en Zweedse koekjes. Lekker en niet duur.

kottbullar.jpg Soms liggen er ook köttbullar (= gehaktballetjes; de dagelijkse kost in Zweden) in m’n kar; mmm.

Wat critici -vooral uit unizohoek- er ook van vinden, ik zal blij zijn als er een Ikeavestiging in Gent is op de site van Flanders Expo (het gebied krijgt een nieuwe naam, de ‘Loop‘). Trouwens al de (nieuwe) West-Vlaamse klanten zullen ook blij zijn; veel dichter bij huis. Ongetwijfeld zal ik er nog vaker heengaan. Naast Volvo en Stora Enso, komt er dan nog een Zweedse werkgever in Gent bij. Ikea vällkommen till Gent! 

Een Reactie op “Nog eens naar Ikea geweest…

  1. ja jurgen,
    dan gaan we nog eens de gehaktballetjes gaan eten hé! mmm lekker!

Geef een reactie

