film Heaven and Earth

heaven-and-earth.jpg Afgelopen woensdagavond speelde op Kanaal 2 de film, Heaven and Earth. Een Vietnamfilm van Oliver Stone met o.a. Tommy Lee Jones. Hoewel de film onder de categorie oorlogfilms wordt geplaatst, is er ook veel romantiek, emotie en drama aanwezig. Voor echte liefhebbers van oorlogfilms is ‘Heaven and Earth’ veel te soft. De historische waarde is weinig, maar het geeft toch een aantal typerende oorlogsbeelden weer. De beelden en decors zijn heel mooi. Het platteland van Vietnam komt prachtig in beeld; ik kreeg zin om er naar toe te gaan. Het begin is knap en trok meteen mijn aandacht. Ik blijf het nog altijd jammer vinden dat men op Kanaal 2 de eindgeneriek niet laat uitspelen.

kitaro.jpg Als liefhebber van filmmuziek heb ik genoten van de muziek; het Aziatisch accent beviel me. De muziek is gecomponeerd door de Japanner Kitaro. Als je deze film uit 1993 eens kan bekijken, dan kan ik hem zeker aanraden.

Heeft nog iemand van deze film genoten; misschien al eens vroeger? Of net niet?

Geef een reactie

