Vijgen na de Gentse Feesten…

fabio-van-hoorebeke.jpg Ik weet het… het zijn vijgen na de Gentse Feesten, maar toch wil ik nog iets schrijven over ‘Merlijn‘. Een 1-uur durende voorstelling tijdens de afgelopen Gentse Feesten. Merlijn, voor een publiek van 5 tot 85, is geregisseerd en gespeeld door een vriend van mij, Fabio Van Hoorebeke. Fabio werkt als radio 2-presentator; hij werkte ook al als culinair journalist voor De Standaard Magazine. Ondertussen heeft Fabio al veel voorstellingen voor jongeren geregisseerd en geschreven of herwerkt. Oh ja, hij is ook de stem van “Dit is het laatavondjournaal met Martine Tanghe.”

Wanneer Merlijn nog eens wordt opgevoerd, kan ik jullie aanraden om te gaan kijken. De oude Merlijn heeft een scherpe tong, die zowel jong als ouder aan het lachen brengt. Hij staat in een sober decor en Fabio is onherkenbaar doordat hij een mooi gewaad draagt en een grijze pruik met baard. Ik kan best geloven dat Fabio enkele kilo’s is afgevallen tijdens zijn namiddagvoorstellingen in de Backstage. Met zo’n warm weer, verdoken zitten onder een grijze pruik en een dikke mantel, is zweten geblazen. Als ik er aan denk, begin ik ook al te zweten. Alleen verlies ik hierdoor geen gewicht; kon dat maar. Het publiek wordt sterk bij het stuk betrokken door er zelf een rol in te spelen. Kijk vooral uit naar de draak die boven je hoofd vliegt.

Voor collega’s leraren en schooldirecteurs een tip voor een komende schoolvoorstelling in het basisonderwijs.

Geef een reactie

