barbecuen bij de Timmerianen

Maandagavond hebben we met zo’n 90 man barbecue gegeten bij de Timmerianen. Ik stond in voor het groente- en sauzenbuffet. ’s Morgens heb ik met mijn moeder inkopen gedaan voor 100 buren; behalve vlees want dat moest iedereen zelf meebrengen. Gelukkig werkt moeke in een keuken van een school, zodat zij het aantal een beetje kon inschatten; ik had er geen flauw idee van. Wat heb je nodig voor 100 eters? 100 wortels, 50 tomaten (te weining), 33 komkommers (te veel), 20 kroppen sla, 5 kg pasta (te veel), 10 paprika’s, maïs, 20 Turkse broden, 2 grote conserven boontjes (te weinig), … ’s Middags, verdeelde ik al de groenten en aansluitend begonnen verschillende, bereidwillige buren gemiddeld twee uren te schillen, te raspen, te koken. Taakverdeling: Tine en Katelijne sla spoelen, Kathy komkommers snijden, Heidi pasta koken, Véronique en Ludo wortels raspen, Martine en ik tomaten en brood snijden en verschillende sauzen maken (onze verse tartaar en looksaus bleken heel populair te zijn). Om 18.15 u haalde ik alles op; we leken net een traiteurdienst te hebben. Met een volgeladen auto naar het Malmarpark. ’s Avonds geraakte mijn auto vast bij het binnenrijden van het terrein. Mijn auto hangt sowieso laag bij de grond en met al die groenten en twee passagiers zat hij vast op een stuk ijzer. Ojee! Een aantal Timmerianen trokken mijn auto los en stelden mij gerust dat de schade wel beperkt zou zijn; vandaag bleek dat inderdaad te kloppen na een bezoek aan mijn garage. Dus in stress aangekomen op het terrein, begonnen mijn moeder en ik het buffet klaar te zetten. Om 19 u begonnen we te bedienen en we werden na een hele tijd gelukkig afgelost door Bieke, Nicole, Luc en Brigitte. Voor het groente- en sauzenbuffet vroegen we 2 euro. Kindertarief was 1 euro. Hoe verder op de avond, hoe groter de stapel vlees werd, want de bakkers hadden moeilijkheden bij het bakken. Door de marinades vloog regelmatig de vlam in de barbecue en … soms in het vlees. Maar gelukkig heeft iedereen uiteindelijk z’n groenten, sauzen en vlees gekregen. Er was méér dan voldoende en de overschot werd verdeeld. Tijdens het eten, was er ook een optreden van een Slavische groep. De sfeer zat er mede door hen helemaal in. Het was een heel lekkere en gezellige avond! Bedankt aan alle buren (uit de Wolterslaan) om mee te helpen. Ik kijk al uit naar morgen.

timmerfabriek-barbecue-1.jpg  timmerfabriek-barbecue-2.jpg  timmerfabriek-barbecue-3.jpg  timmerfabriek-barbecue-4.jpg  timmerfabriek-barbecue-5.jpg

timmerfabriek-barbecue-6.jpg  timmerfabriek-barbecue-7.jpg  timmerfabriek-barbecue-9.jpg  timmerfabriek-barbecue-8.jpg

Een Reactie op “barbecuen bij de Timmerianen

  1. Was als buurtbewoner ook aanwezig maandag 31/7 op de BBQ bij de timmerianen in het Malmarpark.
    Leuke en lekkere bedoening ook al diende er regelmatig te worden geïmproviseerd.
    Initiatief verdient alle lof! Wie zegt alweer dat buren – zeker in verstedelijkt gebied – met elkaar geen contact meer hebben en niet meer weten wat gezelligheid en feesten is? Initiatiefnemers doe zo verder en tracht in de mate van het mogelijke ook nog meer de allochtone buurtbewoners bij de initiatieven te betrekken. Kan onze multiculturele samenleving alleen maar ten goede komen.
    Danny Bockstaele

Geef een reactie

