seniorenmiddag bij Martha en Astrid in de Wolterslaan

Elke woensdagmiddag organiseren Astrid en Martha (81 jaar en woonachtig in het Scheldeoord) een seniorenmiddag voor de buurtbewoners van het Scheldeoord en de Heirnis. Ze komen samen in het lokaal van de oude, stedelijke douches in de Wolterslaan. Het lokaal wordt overdag gebruikt als kantine door de werkmannen van de Dienst Sociale Zaken. Maar op woensdagmiddag staat het open voor de senioren: men kan er dan praten, kaarten, een glas drinken (aan heel democratishe prijzen!), … Alhoewel mijn regelmatige bezoeken aan deze senioren kort zijn omwille van “ik heb nog van alles te doen”, word ik er altijd vriendelijk onthaald. Op woensdag 9 augustus hadden Martha en Astrid voor hun bezoekers voor een ‘special act’ gezorgd en ze hadden zelf een mooie (en ongetwijfeld ook lekkere) koude schotel met frietjes bereid; helaas kon ik niet blijven eten want “ik had nog van alles te doen”. Martha en Astrid zijn een beetje bang dat ze op een dag hun lokaal zullen kwijt zijn. Als het van mij afhangt, moeten de senioren uit de Heirnisbuurt over een lokaal kunnen blijven beschikken. Het liefst zelfs, een vernieuwd lokaal. Martha en Astrid proficiat voor jullie wekelijkse, vrijwillige inzet!

09-08-06-doucheswolterslaan.jpg  09-08-06-astrid-martha.jpg  09-08-06-seniorwolterslaan1.jpg  09-08-06-seniorwolterslaan2.jpg  09-08-06-seniorwolterslaan4.jpg

Geef een reactie

