buurvrouw Agnes Lamoen is er niet meer

agnes-lamoen.jpg Gisterenmiddag kregen we het droevige bericht dat één van onze kandidates voor de komende verkiezingen en medebuurtbewoonster, Agnes Lamoen, op 68-jarige leeftijd is overleden. Dat ik Agnes de laatste tijd regelmatig tegenkwam op partijbijeenkomsten, was voor mij bijkomstig, want ik zag haar voornamelijk als een buurvrouw. Iemand met wie ik dagelijks praatte aan mijn deur terwijl zij met haar hondje een wandeling maakte. Tot groot verdriet van Agnes is haar hondje eerder dit jaar overleden. Agnes is in haar leven een héél sociale vrouw geweest. Ze keek op naar de stadsvernieuwing op de terreinen van de fabriek Trefil Arbed waar ze vroeger heeft gewerkt en vakbondsafgevaardigde was. Komende vrijdag nemen we definitief afscheid van deze vriendelijke vrouw die bekend stond als heel strijdbaar; ook tegen haar ziekte. Via deze weg wil ik mijn medeleven betuigen aan de familie van Agnes in naam van buren en mezelf. We gaan haar in het Scheldeoord/Heirnis missen! 

Geef een reactie

