Dekenijfeesten in het Sint-Elisabethbegijnhof en in Moscou

Afgelopen vrijdag bezocht ik de feesten in het prachtige Sint-Elisabethbegijnhof. Eerst was er de opening van de tentoonstelling “The Holy Corner” over de vier geloofsgemeenschappen (katholieken, anglicanen, protestanten en orthodoxen) in en rond dit begijnhof. De tentoonstelling is te bezoeken van 25 augustus tot en met 10 september in de Sint-Elisabethkerk van 14 u tot 18 u; de toegang is gratis. 

Nadien was het gezellig praten met bezoekers en bewoners van deze buurt voor de kerk.

dekenijfeesten-begijnhof-2.jpg  dekenijfeesten-begijnhof-3.jpg  dekenijfeesten-begijnhof-1.jpg

Nadien ging ik naar de Miss Moscouverkiezing; in deze Gentbrugse wijk waren er dit weekend ook dekenijfeesten. De dekenin, de andere leden van de dekenij en medewerkers hadden het heel druk. Gelukkig kon ik een aantal van hen begroeten en hen prettige feesten toewensen. Wie van de meisjes gewonnen heeft, weet ik niet; want ik ging nog voor het einde van de show naar vrienden op de Korenlei. Meer hierover in een ander bericht.

dekenijfeesten-begijnhof-4.jpg  Zondag ging ik nog eens naar de Sint-Elisabethbegijnhoffeesten; maar men was al alles aan het afbreken en opruimen. Geen probleem, ik moest er toch passeren om de opendeurdag in het dienstencentrum te bezoeken (zie ander bericht).

Geef een reactie

