schooltas op wielen wordt steeds populairder

Vandaag hoorde ik in het VRT-journaal dat de schooltas op wielen steeds populairder wordt. Inderdaad, ik zie ze meer en meer opduiken in scholen; alhoewel het bij ons op school nog helemaal niet ‘in’ is. Hier en daar zie ik een leerling of leerkracht met een rijdende boekendrager. Ik hoorde in de berichtgeving dat sommige scholen deze tassen verbieden omdat ze o.a. te veel plaats innemen. Zo’n verbod vind ik jammer want zware boekentassen zijn voor de rug en de houding van onze leerlingen helemaal niet goed, dat weten we allemaal. Dus de trolley boekentas is een beter alternatief voor de klassieke boekentas. Ok, het is misschien een raar zicht, maar dat waren de eerste gsm’s ook. En een vreemd zicht of niet, het is beter voor de gezondheid. Trouwens de aanwezigheid van de vele trolleys in de luchthavens vinden we doodgewoon, dus waarom niet in de school. Hoe meer men er verkoopt, hoe goedkoper ze zullen worden. Hopelijk zijn de scholen in Gent niet tegen dit product.

4 Reacties op “schooltas op wielen wordt steeds populairder

  1. Mijn dochter (2e middelbaar) kwam maandag met een loodzware boekentas. Op de weegschaal gezet: 15kg. Dat is 1/3 van haar gewicht. Erg vind ik dat. Mijn zoon heeft al 2 jaar zo’n boekentas op wieltjes, en hij vindt die fantastisch.
    Dat ze dit zouden verbieden, zou ik wel erg vinden. Kan niet gezond zijn om als opgroeiend kind met 1/3 van je gewicht op je rug te lopen zeulen.

  2. Het zal best wel zo zijn dat een mobiele boekentas minder schadelijk is voor de rug, maar heb je ook al eens aan de negatieve kant van dit verhaal gedacht ? Veel mensen ergeren zich nu al blauw aan de boekentassen op trams en bussen. Wat gaat dat worden als al die studentjes met hun boodschappentas op zwier gaan ?

  3. Ik woon in Luik en bijna alle kinderen hebben hier zo’n ding op wieltjes. In Nederland zag ik die nooit. Maar het is ideaal! Geen getil.

  4. Ik ben nu net op zoek naar boekentassen op wielen omdat de rugzakken voor de middelbare school veel te zwaar worden. Ik ben zelf al aan het zoeken op het internet waar ze hier in NL te koop zijn. Ik heb er 2 nodig voor mijn kinderen.

Geef een reactie

