herdenking "nine eleven"

 Wanneer je vandaag nog geen minuut stilte hebt gehouden voor de vele slachtoffers van 11 september 2001, kan je dat nu nog doen. Zo’n moment vind ik belangrijk.

 Ik heb de Twin Towers in 2000 nog in het echt gezien; bij mijn volgend bezoek aan NY in de zomer van 2002 waren ze weg en was het  meeste puin geruimd. Een grote, diepe put was het grote litteken waar ooit de enorme torens van het World Trade Center stonden. Overal in de VS zag je de ‘stars and stripes’, de Amerikaanse vlag.

 

 Wat vliegt de tijd voorbij; we zijn al vijf jaar verder. Ondertussen liggen de ontwerpen al klaar voor de nieuwe torens die op ground zero zullen gebouwd worden. Tegen 2012 zal de skyline van Mahattan er weer anders uitzien. Maar niemand vergeet de beelden van het binnenvliegen van de vliegtuigen in de torens. Iedereen weet nog perfect waar hij was op het moment dat hij hoorde over de aanslagen in NY, Washington DC en Pennsylvania. Ik was onderweg naar mijn lessen avondonderwijs Duits. Toen gaf ik nog 2 avonden in de week les aan volwassenen in Ninove. Ik volgde alles in de auto via extra journaals op radio 1.

Een Reactie op “herdenking "nine eleven"

  1. Iets heel anders, maar minstens even belangrijk. Wie is die Zweedse schone in je promofilmpje, en ik heb het dus degelijk over het iets jongere exemplaar🙂 Kunt ge geen goed woordje doen voor mij? Ik zie graag Volvo’s, dat is al een begin he.

    In elk geval veel succes, als het aan mij lag was je al verkozen, doch ik zal mijn stem uitbrengen in die andere metropool: Oudegem.

Geef een reactie

