Sint-Amandsberg is vandaag sterk ondervertegenwoordigd in de Gentse gemeenteraad

Als inwoner van een buurt in Sint-Amandsberg hoop ik dat er na 8 oktober tenminste een aantal verkozenen de grootste, Gentse deelgemeente qua bevolkingsaantal zullen vertegenwoordigen. Vandaag woont er niemand van de Gentse gemeenteraadsleden op het grondgebied van Sint-Amandsberg.

Hier wonen de 51 gemeenteraadsleden vandaag: Gent 20, Afsnee/Drongen 8, Mariakerke 7, Gentbrugge 6, Oostakker 4, Wondelgem 2, Sint-Denijs-Westrem 2 en Zwijnaarde 2. Drongen en Mariakerke is duidelijk oververtegenwoordigd. Ter vergelijking: Afsnee/Drongen heeft 12.217 inwoners, Mariakerke heeft 11.536 inwoners met 15 gemeenteraadsleden; Sint-Amandsberg heeft 22.385 inwoners met 0 gemeenteraadsleden. Gent zelf heeft 115.913 inwoners, wat het grote aantal vertegenwoordigders rechtvaardigt; maar de situatie voor Sint-Amandsberg kan absoluut niet!

Uiteraard zijn er een aantal gemeenteraadsleden die het voor de belangen van Sint-Amandsberg opnemen, waaronder partijgenoot Tom Balthazar. Maar dat er niemand effectief woont, kan niet.

Ikzelf ben in Sint-Amandsberg geboren en getogen. Bovendien woont de meerderheid van onze buurt en straat -waar ik al heel mijn leven woon- in Sint-Amandsberg. Ik doe bv. mijn inkopen voornamelijk in deze deelgemeente. Het dienstencentrum van Sint-Amandsberg is de plaats waar ik mijn formaliteiten met de stad en de staat vervul. Het is ook hier waar ik ga kiezen op 8 oktober.

Ik wil samen met een aantal andere kandidaten (ook van andere partijen) een gemeenteraadslid worden voor Sint-Amandsberg, zodat wij kunnen werken voor heel de stad, maar in het bijzonder voor de deelgemeente waar we wonen. Daarnaast heb ik ook een bijzondere band met de Gentse wijk Muide/Meulestede, waar ik o.a. ook wil voor gaan.

Geef een reactie

