Mijn eerste stappen in het OCMW

Een aantal weken geleden kwam ik voor de eerste keer in de knappe hoofdgebouwen van het OCMW in Onderbergen. Ik bracht er een informeel bezoek. Het zal daar zijn waar ik de komende 6 jaar zal zetelen in de raad samen met nog 14 raadsleden van verschillende politieke fracties. Vanuit deze aaneengeschakelede herenhuizen wordt het OCMW in onze stad bestuurd. Ik werd er al meteen heel vriendelijk onthaald door de medewerkers die ik ontmoette.

Een beetje later bezocht ik -nog als bezoeker- de raad. Het was heel interessant om de raadsleden aan het werk te zien. Net zoals de gemeenteraad is het grootste stuk van de OCMW-raad open voor het publiek. Kom zeker eens kijken wanneer ik zetel. 

Veel mensen hebben me al gevraagd wat mijn taak zal zijn en wat het OCMW precies doet. Zodra ik daar beter zicht op krijg, laat ik dat hier weten. In ieder geval zal ik voor de Gentenaar bereikbaar zijn. Ik wil zowel voor de inwoners als voor het personeel een luisterend oor hebben.

Geef een reactie

