het jongste bestuurslid van het Jan Palfijn Ziekenhuis

Sinds 17 janauri 2007 ben ik samen met Piet Lampaert (OCMW-raadslid en adjunct provinciaal secretaris Bond Moyson Oost-Vlaanderen) bestuurslid voor de sp.a-fractie in het Algemeen Ziekenhuis Jan Palfijn. Die raad heeft ons ook aangeduid als leden van het managmentcomité. Als ik mij niet vergis, ben ik de jongste medebestuurder van het ziekenhuis, dat 1.000 personeelsleden en 130 artsen telt.

De Raad van Bestuur komt 4 keer per jaar samen; het managmentcomité iedere maand. Daarnaast bestaat er ook een Algemene Vergadering die 2 keer per jaar samenkomt; hierin zetelen alle Gentse OCMW-raadsleden.

Het is geen geheim dat het Jan Palfijn Ziekenhuis nog een lange weg heeft te gaan om mooie resultaten te kunnen voorleggen en om zelf “gezond te worden”. O.a. samen met bestuurder-directeur mevr. Porto-Carrero en voorzitter Geert Versnick staan wij dus voor een grote uitdaging.

Bij mijn aanstelling als OCMW-raadslid heb ik gevraagd om dit mandaat in het ziekenhuis op te nemen; dus ja, ik ben heel gemotiveerd. Naast de rusthuizen, de serviceflats en de dienstencentra kies ik duidelijk de kaart van de Gentse gezondheid.

Ook in dit mandaat wil ik als politicus bereikbaar zijn voor de patiënten en het personeel.

Geef een reactie

