een hapje en een drankje van den stad

Eerst nieuwjaarsreceptie op het Sint-Baafsplein, vorige week op de Muide/Meulestede en de Bloemekenswijk, vrijdag in het Rabot, zaterdag in Nieuw Gent en in Gentbrugge, volgende week in het OCMW-welzijnsbureau Rooigem, Heirnis/Macharius/Scheldeoord en Dampoort/Sint-Amandsberg en tenslotte Sluizeken/Tolhuis/Ham. Druk? Ja, maar wel heel leuk.

Buurtwerkers spreken me aan met: “Aha, jij komt niet alleen tijdens de campagne” en dan antwoord ik trots “neen, ik had het beloofd”. Ik doe het niet voor het drankje, meer voor het hapje, maar voornamelijk om de band met de Gentenaars -die ik tijdens de afgelopen campagne heb opgebouwd- te onderhouden. Ik kom graag naar de volksbuurten. Ondertussen leer ik er ook OCMW-personeelsleden kennen, want die werken vaak mee tijdens deze buurtrecepties.

Regelmatig zie je dezelfde gezichten terugkeren op deze recepties “met steun van de stad”: schepenen De Regge en Balthazar, buurtwerkers, Antoon Sleeuwaert (de voorzitter van de Gentse seniorenraad), stads- en OCMW-personeel, …

Telkens is er veel volk; dat is een leuke vaststelling. Tom Balthazar verwoordde het vandaag mooi “Voel je niet alleen thuis in je huis, maar ook in je buurt.” Zulke buurtbijeenkomsten zorgen daar zeker voor. Oh ja… en het is gratis.

Geef een reactie

