SN Brussels Airlines wordt Brussels Airlines

Aangezien Gent maar op amper 45 minuten rijden van Zaventem ligt, is het aantal Gentenaars goed vertegenwoordigd in het personeelsbestand van de nationale luchtvaartmaatschappij. Net voor het faillissement heb ik ook nog twee jaar als steward bij Sabena/DAT gewerkt. Een periode waar ik met plezier aan terugdenk.

SN Brussels Airlines wordt vanaf 25 maart Brussels Airlines. Het bedrijf wordt een fusie van SN en Virgin Express. Mijn collega’s krijgen o.a. een nieuw kostuum; heel belangrijk als visitekaartje van de firma. Het gaat om ontwerpen van de Belgische merken Xandres (kledij vrouwen) en Ambiorix (schoenen mannen), de Franse couturiergroep Flory Les Griffés Guy Laroche (kledij mannen) en de Italiaanse schoenenfabrikant Voltan (schoenen vrouwen). Het oranje van SN en het rood van Virgin wordt samengebracht. Brussels Airlines vernieuwt ook zijn aanbod aan maaltijden. In functie van de gekozen formule, B.flex of B.light, hebben de passagiers recht op een gratis maaltijd met mediterrane smaken of kunnen ze eten kopen.

In mei ga ik alles zelf eens bekijken want dan vliegen we met Brussels Airlines voor een citytrip naar Berlijn.

In het artikel hieronder zie je alvast het leuke promotiefilmpje dat de geboorte van de nieuwe maatschappij toont.

uniformen-brussels-airlines.jpg

2 Reacties op “SN Brussels Airlines wordt Brussels Airlines

  1. Fusioneren en kosten besparen en dan weer Xandres, Ambiorix, Guy Laroche en Voltan. Ik heb het er toch moeilijk mee. Waar is de goede huisvader? Wie ‘zaait er naar de zak’ zoals we in Gent zeggen?

  2. alvast geen goed begin, door onze terugvlucht zomaar af te schaffen, en de communicatie daarover heel amateuristisch te doen. Dus voorlopig heb ik er geen goede indruk van. Hopelijk verandert mijn mening na de trip naar berlijn!

Geef een reactie

