in het AZ Jan Palfijn beval je met zicht op de Gentse torens

Op zaterdag 3 februari kregen we met de nieuwe bestuurders van het AZ Jan Palfijn een rondleiding in site 1 (Watersportbaan) en site 2 (Kon. Fabiolalaan). Die dag was perfect georganiseerd; we kregen een mooi overzicht van de werking van het ziekenhuis en de verschillende afdeling. Ik heb echter weinig contact gehad met het personeel; dat miste ik wat.

    

Wat me opviel is dat men veel inspanningen doet om het ziekenhuis te renoveren (later meer hierover). De kraamafdeling (of materniteit – niet zo correct Nederlands) van het Algemeen Ziekenhuis Jan Palfijn is ongetwijfeld de mooiste van heel de stad. Een volledig nieuwe afdeling met echt luxe bevallingskamers. Met bad, bevallingsbal, mooie badkamers, frisse kleuren, … In de kamer waar je onder water kan bevallen, heb je vanuit het bad zicht op die drie torens van Gent. Schitterend! Daar worden dus ongetwijfeld fiere Gentenaars geboren. Moet er plots een keizersnede uitgevoerd worden; dan moest men vroeger naar een andere verdieping hollen. Nu staat er steeds een nieuwe operatiezaal klaar op de verdieping. Daarnaast heb je ook een aantal couveuses. De ernstige gevallen worden naar het UZ Gent overgebracht; er is een samenwerking op dat vlak tussen beide ziekenhuizen.

Ben je zwanger? Neem dan zeker eens een kijkje in de nieuwe kraaminrichting van het AZ Jan Palfijn.

 

4 Reacties op “in het AZ Jan Palfijn beval je met zicht op de Gentse torens

  1. Inderdaad één van de mooiste ziekenhuizen van Gent. ’t Is vooral leuk met al die bomen aan de kant van de Watersportbaan.
    Globaal gezien zou er wat meer groen in Gent mogen komen. Als je bvb. naar het vernieuwde St-Pietersplein kijkt, mis ik daar struiken, bomen en grasmatten.

  2. Sorry maar ik beval al in Sint-Lucas. Op 5 minuutjes van mijn deur en jaren geleden eens een superdeluxe rondleiding gehad op de kraamafdeling, voor mijn werk!
    Bij een volgende misschien! 🙂

  3. Ik ben 2x in het Sint-Vincentius bevallen (laatste keer vrij kort voor de fusie met den Briel), en wat ik me van beide keren herinner, is hoe de zon is opgegaan terwijl mijn kindjes geboren werden. Het is iets wat bijblijft, de omstandigheden, dus zo’n zicht op de torens moet inderdaad imposant zijn.

    Maar ’t zal niet meer voor mij zijn, 2 van mij en 2 van mijn lief, da’s genoeg kinders in huis! 🙂

  4. Nooit overtuigd geraakt van een onder water bevalling, maar na jouw berichtje en foto op de site is het het overwegen waard!
    Verder: onlangs merkten we in het boekje van stad Gent een groepsfoto van het OCMW – met jou achteraan: mooi!
    (P.S.: bedankt voor je filmpje van de Spaanse Eurosong!)

Geef een reactie

