de leden van sp.a Gent kiezen een nieuw partijbestuur

De komende dagen krijgen alle leden van sp.a Gent een oproepings- en stembrief in hun bus om een nieuwe voorzitter en 15 bestuursleden aan te duiden. De top-mandatarissen (bv. de vice-premier, de burgemeester, de schepenen, de volksvertegenwoordigers, de voorzitter van de provincieraad, de fractievoorzitters) zetelen automatisch in het bestuur.

Er zijn 40 leden die bestuurslid willen worden, waaronder ikzelf. Het zijn binnen en buiten de partij bekende en minder bekende leden van verschillende leeftijd. Alle leden ontvangen naast hun oproepingsbrief ook een voorstellingsboekje waarin alle kandidaten zich voorstellen. Zij moesten zich houden aan een bepaalde lettergrootte en een aantal regels.

Dit is mijn tekst die in het voorstellingsboekje staat:

Al 5 jaar neem ik deel aan talrijke sp.a-activiteiten en werkte ik mee aan verschillende campagnes; ik heb u daarbij ongetwijfeld al ontmoet. Daarnaast krijg ik jaarlijks als voorzitter van de sp.a-afdeling Muide/Meulestede het vertrouwen van de leden. Sinds 2 januari ben ik –op voordracht van het huidige bestuur- OCMW-raadslid. Twee mandaten die ik met bijzonder veel plezier en inzet uitoefen.

Door dat alles ken ik de partij nu goed en voel ik me klaar om een partijbestuursfunctie op te nemen. Ik weet ondertussen wat kan, mag en moet. Ik kijk er naar uit om samen met onze verkozenen en bestuursleden de Gentse sp.a-afdeling te besturen en verder vorm te geven. Besturen is voor mij: een mening vertolken, durven beslissen, controle uitoefenen, communiceren, tijd vrijmaken, aanspreekbaar zijn, … Op mijn website http://www.jurgenbockstaele.be vindt u meer info over mijzelf en mijn activiteiten. Dus ook ik vraag uw vertrouwen en uw stem bij deze verkiezing.

Het spreekt voor zich dat ik mij niet alleen wil inzetten voor de leden van de Muide & Meulestede. Het is het Gentse bestuur en dat moet alle Gentse behoeften behartigen.

Ik ken de meeste kandidaten:

Zoals al vermeld zijn er meer dan 15 kandidaten waardoor de stemming spannend wordt. Te veel kandidaten om hier allemaal op te sommen. Uiteraard heb ik mijn favorieten, maar die kan ik omwille van het geheim niet verklappen. Maar omdat we hier toch op een blog zitten, zal ik een aantal kandidaten noemen die je waarschijnlijk al kent door hun persoonlijke blog: bv. Els Van Eeckhaut en Lien BraeckeveltJo Schelstraete en Geert Dutré zijn actief op de blog van hun wijkafdeling. Collega-Animo’ers Frank Philips en Denis Van de Woestyne zijn eveneens kandidaat. Als OCMW-mandataris zijn alleen Guy Reynebeau en ikzelf kandidaat; ook Pascal Verbeke (1ste opvolger OCMW) is kandidaat. Guy Reynebeau is in principe automatisch partijbestuurslid omdat hij fractievoorzitter is.

Hoe geldig stemmen?

Om geldig te stemmen moeten de leden minimum 6 kandidaten aanduiden en maximum 15 kandidaten. Hun stembiljet moeten ze aan de partij terugbezorgen voor 21 maart; de portkosten zijn al betaald. Op zaterdag 24 maart wordt het resultaat bekend gemaakt in zaal Meibloem (Brugse Poort).

Bericht aan de partijgenoten: Breng je stem op tijd uit en ik hoop op één van je stemmen te mogen rekenen! Alvast bedankt.

10 Reacties op “de leden van sp.a Gent kiezen een nieuw partijbestuur

  1. Alvast bedankt voor de vermelding Jürgen. Ik schrijf ook iets zodra ikzelf de lijst met kandidaten heb!

  2. Pingback: Lien Braeckevelt » Een nieuw partijbestuur!

  3. Ik wist het wel, jürgen, dat jij ging denken dat die prins over jou ging! Ik had het op het moment zelf niet door, maar achteraf wel lachen natuurlijk..

  4. En ook jou wens ik veel succes toe!🙂

  5. @ Anne: bedankt voor de duim. O.a. onze buurt moet ook in dit bestuur vertegenwoordigd zijn.

  6. Laten we er samen iets van maken.

    Veel succes Jurgen !!!

  7. Hallo
    Ik wens je hierbij veel sukses met de verkiezing als partijraadslid
    Mocht je nog suggesties nodig hebben om uw lijst te vervolledigen hierbij 2 andere kandidaten die, ik kan het enkel hopen, ook uw steun verdienen
    nr 13 Pieter Deschamps en nr 19 Jo Locquet
    Hopend dat we in de toekomst samen kunnen werken aan een progressief en warm Gent

  8. @ aan de Jo’s en Pieter (en alle andere kandidaten): veel succes! Jullie hoop deel ik.

  9. Veel succes Jurgen.

    Alle steun van mij en mijn vrienden.

    groetjes

    Geert

  10. Pingback: Nieuws van het linksfront - Eve -

Geef een reactie

