Sint-Jozef verhuist vandaag naar De Liberteyt

Vandaag verhuizen de bewoners van het OCMW-seniorentehuis Sint-Jozef naar de nieuwbouw De Liberteyt. Dit is een hele onderneming en ik dank alvast al de mensen die dit groot gebeuren hebben voorbereid en nu aan het uitvoeren zijn.

De Liberteyt is het laatste van de 4 nieuwe seniorentehuizen die het OCMW Gent liet bouwen. (De Vijvers – Ledeberg; Het Heiveld – Sint-Amandsberg; Zonnebloem – Zwijnaarde en dus nu De Liberteyt – Wondelgem). Het nieuwe gebouw ligt vlak naast het oude rusthuis in het centrum van Wondelgem. Zodra de verhuis achter de rug is, zal men beginnen met de sloop van het oude gebouw. Nadien komt de tuinaanleg. De Liberteyt biedt 125 woongelegenheden.

Ik zal later nog schrijven over de officiële opening en mijn eerste bezoek. Ik ben alvast heel benieuwd.

2 Reacties op “Sint-Jozef verhuist vandaag naar De Liberteyt

  1. De afbraak van de oude gebouwen is uiterst positief. Ik voel steeds lichte kotsneigingen als ik de oudjes daar hun zie leven beeindigen in 19e eeuwse krochten met een inderhaast aangebouwde smakeloze annex. Voor de buurt is het einde der werken ook een last minder. Vooral de voortdurend foutgeparkeerde werfauto’s aan het postgebouw verhoogden het risico op een aanrijding. Geen ingrijpen van de politie natuurlijk. Hun neus bloedt.

  2. Ben met een nieuwe weblog begonnen en heb ook een link naar deze site gezet!

Geef een reactie

