België, de film

Ik had er al van gehoord en gelezen. Ik was heel benieuwd. En gisteren zag ik een voorsmaakje in de Fnac en ik was meteen verkocht. Het was rap beslist. Een heel mooie film over België vanuit de lucht gefilmd. Ik kocht de DVD aan 13,50 EUR, groene prijs. Op de 25 minuten durende film kan je of enkel de beelden bekijken of beelden met commentaar in het Nederlands, Frans en Engels.

De film van de ex-BRT-camerman en producent Wim Robberechts is adembenemend mooi. Een echte aanrader. Robberechts liet 3 High Definition-camera’s op maat maken in Los Angeles. Ze kostten 550.000 euro per stuk. Vastgemaakt aan een helikopter leverden ze dan ook 100 procent schokvrije beelden op. Ik heb vernomen dat deze beelden worden getoond op sommige vluchten van Brussels Airlines. Als toerist krijg je zo een mooi beeld van het land waar men naar toe vliegt. Mijn leerlingen zullen hem ook te zien krijgen.

Hier is een trailer:  Belgium, the movie

Nog meer op: www.robberechts.tv

Een Reactie op “België, de film

  1. zie je nu waarom ik vakantie in eigen land promoot!! we wonen hier toch mooi….kijk maar naar ons eigen Gent 🙂

Geef een reactie

