het heraangelegde E3-plein en het Bellevue-park wordt ingewandeld

Op 5 mei zal het E3-plein en het Bellevue-park om 11.30 u door schepen Balthazar worden ingewandeld.

Dit zijn de foto’s die ik er twee weken geleden nam. Ik zal morgen zien of er nog veel veranderd is.

   

   

update: 5/5/07 na de opening

Heel wat buurtbewoners wisten al hoe het park eruit zag, want zij hebben de transformatie spadesteek per spadesteek kunnen volgen. Gezien de vele appartementen in de buurt, hebben de meesten dat zelfs vanuit de hoogte kunnen volgen waar men uiteraard een mooi overzicht heeft.

Jammer dat ik niet een overzichtsfoto kon nemen vanop zo’n balkon. De appartementen staan er sinds 1970; het jaar ook dat de nieuwe oprit van de autosnelweg klaar was. Het E3-plein is uiteraard genoemd naar de E3, de vroegere naam van de autosnelweg.

Maar vandaag was het anders voor de bewoners want door een wandeling met o.a. schepenen Balthazar en Peeters werd hun park officieel geopend. Op de receptie kwam ook nog de burgemeester langs.

Net zoals bij de opening van het Koning Albertpark, wat verder, vroeg schepen Balthazar aan de eigenaars van honden om de huisdieren hun behoefte te laten doen in een hondentoilet en niet op het gras en zeker niet in de zandbakken waar spelende kinderen zich uitleven. Ook op het nieuwe sportterrein moet men rekening houden met de rust van de buurtbewoners; dus geen geschreeuw bv. bij het maken van een goal na 22 u. Verder is het park er voor iedereen en moet het park ook door iedereen kunnen gebruikt worden. Weer een mooi, vernieuwd stukje Ledeberg erbij.

   

   

Hans Dekeyser nam deze foto van Tom en mij. Ik was duidelijk geschrokken van de lens. Of was er iets anders?

4 Reacties op “het heraangelegde E3-plein en het Bellevue-park wordt ingewandeld

  1. het ziet er mooi uit, ben ook nieuwsgierig naar het resultaat, straks langs daar es fietsen se 🙂

  2. Ik vind het best meevallen, al had ik liever wat meer “tastbaar” groen (bomen, haagjes) gehad, wat ook m’n kritiek is op de heraanleg van de “Groene Vallei”.
    Bedankt trouwens voor de vermelding en het bezoekje aan m’n website Jurgen, ik zal je ook vermelden én in de gaten houden 😉

  3. Blijft die tent daar permanent staan? Ik vind ze daar wel passen. Het is een beetje een verticaal element tussen al die horizontale structuren van het trouwens mooi aangelegd park.

  4. Ja, ’t begint er goed uit te zien hoor, hier aan de Zuiderpoort.
    Wel plezant dat ik nu elke dag op een stukje van het roze fietspad kan fietsen en niet telkens moet afstappen en een halve minuut verliezen om naar het werk te gaan.
    Tja, dat ben ik dan he, ’s morgens te laat opstaan en dan al m’n krachten bij elkaar rapen om zo snel mogelijk naar ’t werk te fietsen, daarbij telt elke seconde nu eenmaal 🙂

Geef een reactie

