Heel Gent achter de Buffalo’s

Je  hebt het misschien al gezien op de aftelklok op de Ch. de Kerckhovelaan, Gent is volledig in de ban van het voetbal. Ben je een voetbalfan dan weet je het maar al te goed dat het komende zondag een hoogdag wordt voor onze stad. Dan zal onze voetbalploeg AA Gent na vele jaren de bekerfinale spelen; zondag tegen Anderlecht.

  Schepen Martine De Regge heeft me gisteren een schitterend cadeau gegeven. Ik mag met haar en haar man morgen mee in de bus van het schepencollege richting Koning Boudewijnstadium voor de Belgische Bekerfinale AA Gent – RSC Anderlecht. De match begint om 16.30 u. Naast het supporteren voor onze ploeg, probeer ik veel foto’s te nemen als herinnering en om op deze blog te plaatsen.

Ik ben geen grote voetbalfan, maar ik ben wel een fiere Gentenaar. Gaan supporten voor onze buffalo’s in een officieel stadgezelschap zal ik dus maar al te graag doen. Het is bekend dat burgemeester Daniël Termont een grote voetbalfan is; dus wij gaan hem en 20.000 andere Gentse ambassadeurs in het stadium meehelpen supporteren. Na de match zakt het gezelschap terug af naar het volksfeest op het Sint-Pietersplein. Om 21.15 u worden de spelers op het Sint-Pietersplein verwacht.

Gisteren was ik op de buurtfeesten in Muide/Meulestede. Daar was de match van zondag één van de gespreksonderwerpen. Eén van bewoners zei een zin die heel typerend is voor Gentenaars: “Of ze nu goan winnen of nie, fiesten goan we toch doen.” Wees er maar zeker van dat ik zal meedoen.

Meteen na het laatste fluitsignaal in Brussel is het feest in Gent. Met DJ-sets en live muziek door een gelegenheidsband met onder andere Miguel Wiels en Kurt “Biezebaaze”. Alles wordt gepresenteerd door Frans Babbelaar. Het podium staat voor de Sint-Pieterskerk, die voor de gelegenheid blauw-wit zal kleuren want men gaat kleurfilters leggen op de stadsverlichting. Een catwalk zal de spelers toelaten tot 25 meter in het publiek te gaan om dichter bij de fans te komen.

Buffalo’s de vingers zijn gekruist en de stem wordt vandaag gespaard om morgen bij elke goal te roepen tot in Gent. 

Buffalo, Buffalo, AA Gent 

Geef een reactie

