de Gentse Feesten 2008 zijn begonnen met de openingsstoet (foto’s)

Een jaarlijkse evenement dat ik niet wil missen, is de openingsstoet van de Gentse Feesten. Gisteren had ik (als OCMW-raadslid) twee kaartjes om vanop de tribune naar de stoet van de Gentse Feesten te kijken. Een kaartje voor de 5de rij: heel goed. Maar ik had nog meer geluk: aangezien de echtgenoot van schepen Martine De Regge niet kon meekomen, mocht ik bij haar zitten op de 2de rij; m.a.w. ik had dus een schitterend zicht. Naast mij zat Geert Versnick, voorzitter van het OCMW Gent, daarmee waren de beide kleuren van de coalitie (sp.a-Open VLD) in het OCMW vertegenwoordigd :) Verder zaten ander collega’s van de raad bv. collega’s Reynebeau, Lampaert, Verschooten. Mijn stoelen werden ingenomen door vrienden die ik hiermee ook blij kon maken.

Het was somber weer. Maar heel bizar: de stoet begon en de zon kwam te voorschijn. Het was alsof de spots vanuit de hemel op Gent begonnen te schijnen. Plots begonnen alle genodigden (waaronder politici als ministers Marino Keulen, Pieter De Crem, minister-van-staat Herman De Croo, volksvertegenwoordigers, de meeste schepenen, gemeente-, OCMW- en provincieraadsleden) hun jas of trui uit te trekken want het werd behoorlijk warm op het Braunplein.

Voila, hier zijn de foto’s die ik kon nemen vanop mijn prima plaats. Kijk mee naar de plaatjes. Was je er ook dan zal je alles herkennen, was je er niet dan heb je een mooi overzicht, weliswaar zonder veel uitleg wat dat zou te lang worden.

     

1 ) veel genodigden stuurden een boodschap de lucht in

2 ) Jurgen Bockstaele en Martine De Regge

3 ) Daniël Termont, Lieven Decaluwe, Marino Keulen

     

4 ) presenatator Pierke (schitterend!) en de belleman

5 ) stoere vrouwen van Trefpunt

6 ) sprinkhanen, heel knap

     

 7 & 8 ) de Circusplaneet – alweer schitterend gedaan

9 ) Dreupelmans deelde jenever (dreupels) uit aan de genodigden

     

     

     

18 ) Herman De Croo amuseert zich ook

     

    

    

27 ) en zo heb ik die dag nog een tijdje rondgelopen…

Geef een reactie

