gratis water- en energiebeurs in Gent

Komende zaterdag (27/9) organiseert Curieus Muide/Meulestede een grote water- en energiebeurs in de Buurtloods te Gent. Het is niet op wijkniveau, maar op stadsniveau; alle geïnteresseerde Gentenaars (en inwoners van buiten de stadsgrenzen) zijn welkom op deze bijzondere beurs. De deelnemers zijn niet van de minste: REGent, energiecel OCMW Gent, TMVW, Eandis, MilieuAdviesWinkel, Samenlevingsopbouw en architect Desoete. Al deze deelnemers geven gratis en zeer toegankelijk informatie aan zowel eigenaars, huurders als verhuurders.

Vragen zoals: Welke premies kan ik krijgen? Hoeveel centimeter isolatie heb ik nodig om mijn dak te isoleren? Waarvoor heb ik een bouwvergunnig nodig? Hoe een gratis energieaudit aanvragen? Wat moet ik doen als ik mijn energiefactuur niet meer kan betalen? Wat doet de stad als een verhuurder zijn woning niet aanpast? … worden allemaal beantwoord.

het programma:

11 u – 12 u Ivo Pallemans (energiedeskundige) doet het grote energieverhaal uit de doeken + aansluitend een receptie

14 u – 17 u water- en energiebeurs

Deze grote dag vindt plaats in de Buurtloods, Patrijsstraat 10, 9000 Gent (op 200 meter van de Weba). Met het openbaar vervoer bereikbaar met bus 6. In de buurt is er voldoende parkeerplaats.

 

Bezoekende ouders aan de beurs kunnen hun kinderen laten spelen in -onze eveneens gratis- kinderopvang.

Voor meer info, mail naar: info@jurgenbockstaele.be of bel 0497 37 22 11

 

In het bestuur van Curieus Muide/Meulestede zit Martine De Regge (schepen), Marc Lootens (voorzitter van de provincieraad) en ikzelf (ocmw-raadslid). Zij zullen uiteraard ook aanwezig zijn. Martine zal eveneens aan de bezoekers uitleggen waarom de stad Gent REGent heeft opgericht en wat dat doet.

 

Tot dan!

Geef een reactie

