de oproepingsbrieven vallen in de bus

Veel Gentenaars hebben de voorbije dagen hun oproepingsbrief voor de gemeente- en provincieraadsverkiezingen van 8 oktober in hun bus ontvangen; nog vele anderen -waaronder ik- zullen hem begin volgende week ontvangen. In totaal krijgen 174.534 inwoners een (verplichte) uitnodiging om te gaan stemmen (83.776 mannen / 90.758 vrouwen).

De oproepingsbrief en de identiteitskaart moet de Gentse kiezer meenemen naar het kiebureau dat op de brief staat vermeld. Nieuw is dat we 1 uur langer kunnen gaan kiezen; dus van 8 u tot en met 14 u. Dat houdt natuurlijk in dat we wat langer zullen moeten wachten op de eerste kiesresultaten. Meer info vind je op www.vlaanderenkiest.be of gent.be

Ik ga stemmen in bureau 232; basisschool De Krekel in de Krekelberg, Sint-Amandsberg. In Gent zijn er rond de 100 telbureaus. Wanneer de eerste resultaten van tien bureaus binnen zijn, kan men al een trend vaststellen.

Eén ding is absoluut zeker: ik zal die dag superzenuwachtig zijn. Hoe ga ik scoren bij mijn stadsgenoten?

Nog 15 dagen te gaan… en we weten het.

Plaats een reactie